Strona WWW – korzyści z jej posiadania.

Strona WWW – korzyści z jej posiadania.

Strona WWW dla firmy – czy Twoja działalność jej potrzebuje?

Strona WWW dla firmy – czy Twoja działalność jej potrzebuje?
Od kilku lat kiedy Social Media (media społecznościowe) takie jak Facebook, Twitter, Instagram czy Linkedin opanowały świat, zrodziło się przeświadczenie, że do sprawnego prowadzenia firmy nie potrzebujemy już strony WWW. Wystarczy nam fan-page na którymś z w/w portali… Czy oby na pewno? Otóż. Nic bardziej mylnego. Zauważmy, że wiele znanych firm wyznaczających obecne trendy nie tylko posiadają strony internetowe, ale także tworzą nowe lub rozbudowują obecne. Czy gdyby nie były one potrzebne, analitycy dużych korporacji badających różne kanały pozyskiwań Klientów szybko by z nich nie zrezygnowały…? No właśnie.

Strona internetowa to w obecnych czasach duża wiarygodność dla Twojej firmy. Każda firma, która myśli o rozwoju powinna mieć stronę WWW. Ostatnie czasy mocno pokazują, że co raz więcej osób pracuje zdalnie. Część firm jak i instytucji z uwagi na COVID-19 jest zmuszona pracować zdalnie. Duża część w ogóle nie wiedziała, że można w ten sposób pracować. Jeszcze inna chciała wprowadzić prace zdalną, jednak sam proces wdrożeniowy ich przerażał. Dopiero obostrzenia zmusiły nas do takiego trybu. Spora część widząc, że w ten sposób można również bez większych problemów pracować a przy tym zaoszczędzić czasu na przemieszczanie się, obcinając koszty transportowe, zapewne zostanie w tym trybie na stałe… Oczywiście nie wszyscy. Jednak jakby nie patrzeć co raz więcej osób pracując spędza czas przed monitorem. Sprawia to, że potencjalni Klienci są w tym gronie osób i również będą poszukiwać towarów i usług zza monitora…

Strona WWW a fan-page w Social Media

Może zacznijmy od tego czym różni się strona internetowa od fan-page w Social Media?
Zatem. Na stronie WWW większość elementów mamy statycznych (nieruchomych). Oznacza to, że Klienci wchodzący na naszą witrynę w sposób kolokwialny zapamiętują jej rozkład przy tym oznajmiając się z nią. Zakładki które na niej posiadamy jak choćby oferta firmy, cennik czy kontakt przedstawiają dokładnie to co kryje się pod ich nazwami. Stanowi to swoistą prostotę w poruszaniu się po stronie. Osoba, która korzysta z naszej witryny po raz pierwszy bez problemu się w niej odnajdzie.

Dla przykładu: jeżeli Wasz potencjalny Klient chciałby przybliżyć sobie ofertę Twojej firmy, to całość powinien znaleźć w zakładce “Oferta”. Trafia on wtedy w samo sedno informacji, które go interesują. Dokładnie tych informacji, które Ty jako przedsiębiorca chcesz mu przekazać. Przejrzystość strony internetowej i poprawne rozmieszczenie elementów nawigacyjnych może sprawić, że przeglądanie stanie się bardziej intuicyjne. Dzięki temu strona internetowa spełnia swoje zadanie stając się skarbnicą niezbędnych dla odbiorcy informacji o Twoim biznesie.

Strona typu fan-page w mediach społecznościowych jest zbudowana troszkę inaczej. Mianowicie większość portali opiera się na zasadzie osi czasu. Oznacza to, że publikacje przez nas zamieszczone ustawiają się w sposób chronologiczny. Tworzy to coś w rodzaju odpowiednika blogu. Oczywiście dzięki Social Mediom możemy w szybki i łatwy sposób rozpropagować nową ofertę czy też nowy produkt w różnych gronach zainteresować a także ustawić aktywną reklamę aby to grono powiększyć. Jednak mniej jest tam rzeczy statycznych. Dlatego witryna internetowa i fan-page powinny być ze sobą powiązane i wzajemnie się uzupełniać. Nie można powiedzieć, że jedno narzędzie jest lepsze od drugiego, ponieważ ich role do spełnienia są całkiem inne.

Strona WWW dla firmy – reklama strony.

Strona WWW dla firmy – to bardzo ważna część Twojego biznesu. Ponieważ w obecnych czasach internet jest najczęstszym narzędziem do poszukiwania w nim dosłownie wszystkiego. Jednak nawet najładniejsza wizualnie strona internetowa bez odpowiedniej reklamy umrze śmiercią naturalną. Jeżeli ktoś nie wie o jej istnieniu nie odwiedzi jej. W tym momencie traci ona kluczowe swoje przeznaczenie do tj. przekaz. Dlatego z pomocą reklamy strony mogą przyjść takie elementy jak:

  • Wizytówka – staramy się umieścić naszą stronę w takim miejscu na wizytówce, aby była widoczna już na pierwszy rzut oka.
  • Ulotka – tutaj analogicznie do wizytówki, również umieszczamy adres strony w miejscu dobrze widocznym.
  • Baner reklamowy – witryna internetowa powinna być większych rozmiarów, aby można było ją zobaczyć z przejeżdżającego samochodu.
  • Naklejka na samochód – warto również obkleić służbowy samochód w taki sposób, aby strona internetowa była widoczna dla innych uczestników ruchu drogowego.
  • Pieczątka firmowawitryna internetowa dobrze jakby była umieszczona również na naszej pieczątce firmowej. Może to nie jest jakiś bardzo duży przekaz, ale “kropla drąży skałę”.
  • Social Media – o tym już chyba nie trzeba nikomu przypominać , aby na naszych portalach społecznościowych również nie zabrakło adresu naszej strony firmowej.
  • Reklama w gazecie, mediach, sponsoring etc.

Oczywiście pomysłów może być znacznie więcej jak długopisy, koszulki, kubki, smycze itp. My natomiast przedstawiamy najbardziej popularne.

Podsumowanie

Jeżeli już posiadacie swoją firmową stronę WWW pamiętajcie, aby była ona aktualna, przejrzysta, spójna zawierająca przy tym wszystkie ważne informację dla Klienta. Starajcie się aby nie zabrakło jej adresu w kluczowych narzędziach marketingowych jakie Wasza firma ma do dyspozycji. Jeżeli natomiast jeszcze nie macie firmowej strony internetowej. Zapraszamy do nas ;). Wspólnie postaramy się przebrnąć przez cały proces jej realizacji a w późniejszym czasie pomożemy w jej reklamie.